Monday 29 June 2015

Kcolly Sweet 17 Review

Hi semuanya~ Setelah hampir sebulan mengkonsumsi Kcolly akhirnya cirah tergerak hati budi hendak mereview salah satu produk terhangat di pasaran ini. Antara salah satu sebab aku nak try Kcolly ni ialah si Dewi Yusra @ Kak Fathiya yang cantik gojes tu mmg makan supplement ni. Macam barbie doll je muka dia,comel!! Bukan itu sahaja, kawan aku ngada2 cakap yang muka aku ni iras iras fathiya hapekejadahnyakonijah sebijik pori pun tak sama ok penat aku tatap cermin :(

ok sambung balik cerita review. Before I start, aku nak bagitahu skin type aku mcm mana..
skin type : Kuning langsat, oily and sensitive skin, baby pimples subur di tepi tepi muka, whiteheads and blackheads di hidung, ada dua tiga tompok jerawat kecik selalunya kalau period, pori pori gergasi di pipi 





Aku beli ni rm95 include postage to Sarawak..Murah kan?? Aku beli as usual kat ig store online. Tak ingat apa nama ig tu sebab aku dah unfollow sebab banyak sangat iklan haa. Haritu aku ada cek kat google macam mana nak pastikan Kcolly ni original or fake. Kalau nak tahu lebih lanjut, boleh google sendiri ye, aku takde daya upaya nak taip pepanjang uhuhu




Overall review : 3/5 (*◕ᴗ◕*)

Pros :
(★^O^★) Smell : Strawberry <3 ni yang paling aku suka mmg wangi manis strawberry bau kcolly ni. kalau bau sedap senangla nak telan kan?
(★^O^★) Rasa : Sedap, ada org cakap manis sangat, tapi bagi aku ok je. sebab aku memang dah biasa melantak gula gula anakbuah aku yg jenis powder macam kcolly ni uhuhu tapi aku lebih prefer mix 1 scoop of Kcolly dengan air kosong, senang sikit nak telan sekaligus. Malas nak makan selowselow
(★^O^★) Boleh tahan sampai 2 bulan.. ni dah habis dah bulan 6 lebih dr setengah aku dah consume. so kira jimat sikit la.

Cons :
(╥_╥) Agak mahal jugakla bagi student yang menanam anggur macam aku ni. Ni pun beli kcolly ni pakai duit lebih biasiswa aritu lololol
(╥_╥) tak nampak sangat kesan cerah seawal 3 hari tu. Dah hampir sebulan aku makan, nampak 1 tona lebih cerah jewww jewwwwww~ :( dah,dah aku minum air sebanyak yang mungkin. Aku ni memang selalu membawa botol air ke mana mana ibarat doraemon yang selalu membawa pintu kemanasahaja, unless kalau mcm sekarang ni bulan puasa..
(╥_╥) tak nampak sangat kesan wowie yang aku dambakan..baby pimples tetap tumbuh seperti rutin harian di sisi sisi wajah, uneven skin tone aku pun masih stay jugak, kulit masih jugak berminyak boleh goreng ikan masin oke, pasti saiz pori tetap sama :( cuma yang bestnya nampak putih sikit..sikit..sikit je la..

Baiklah, itu sahaja perkongsian cirah kali ini. Next target product mungkin Satin Skinz or BVR Collagen or Beauty Secret Schalicious.. Korang rasa korang reccomend apa untuk jenis kulit wajah aku ni? Share la sikit kat comment box tu ye 

3 comments:

  1. Glutaplus mafaz sis.....try tgok....
    ws 019-4242907

    ReplyDelete
  2. Buat review untuk dollanis plaaaak.... Pleaaaase

    ReplyDelete
  3. Buat review untuk dollanis plaaaak.... Pleaaaase

    ReplyDelete