Monday 25 May 2015

K Brothers Rice Milk Soap Collagen Review

Masa tu terserempak dengan post instagram Asya Allie. Dia cakap dia pakai sabun susu beras je utk muka dia. Hah, kemain lagi aku pastu berkobar-kobar tanam semangat nak beli satu sabun susu beras. Terhegeh-hegeh tanya dekat mak kat mana ada jual sabun susu brs ni. Mak cakap dkt kedai drugstore cina lama tu ada jual. So wktu weekend tu aku singgah kedai cina nak beli kain felt pastu brjumpa jodoh la pulak dengan sabun ni. Macam-macam jenis tau yang ada! Poning aku nak melinya. Dahla aku ni tak reti bahasa thailand, kan kebanyakkan sabun ni asalnya dari thai~ Last2 aku beli yang ada mix dengan jasmine sebab aku memang suka bau jasmine ni huhu






OVERALL REVIEW :
to be honest, ni bukan first time aku cuba pakai sabun ni. Dah kali kedua dah, first time dulu masa form 1. Memang pedih la rasa mula2 sebab aku rasa sabun ni nak tutup pori2 aku kot. Lps aku cuci je muka pakai sabun ni mmg nampak segala binatang blackheads kat area T zone aku -.- Lps cuci muka pakai sabun ni mmg rasa jernih sikit la muka ni, nak cakap takdak jerawat apa smua tu takde jugak. Tak peloles macam Asya pun xD hahahaha hmm cediyh~ hah, aku ada buat jugak research pasal review product ni, ada yang cakap memang bagus daripada pencuci2 muka yang lain, ada jugak muka yang berlobang kalau pakai sabun ni. Masing-masing ada jenis kulit wajah lain-lain..so mungkin jemah ni mmg nampak peloles macam dato siti lps pakai sabun susu beras ataupun kau ni si jah yang berlubang2 muka sbb after effect pakai sabun ni. Hmm, aku rasa aku kat tengah tengah jemah and jah lah hahaha


OVERALL RATING : 3/5 Stars
Kebaikan :
1. Murahhh, harga student gitu. Kepada yang nak berjimat cermat bolehla cuba solution ni. Kalau kat area aku beli hanya rm4.90 je, kalau kau lucky mungkin ada jumpa yg harga rm3.90! Pastu kau potong la dlm bentguk cube kecik2 utk dipakai satu persatu..haa jimat kan?
2. Agak senang dijumpa jugak. Kadang2 ada jual dekat supermarket, kedai drugstore lama tu..kedai jamu oun hado
3. WANGI SANGAT. Bau dia memang mengalahkan purfume Dior la i cakap lol pasni company Dior janganla bash aku pulak k..Aku beli yang ada campur jasmine, tapi takda bau jasmine pun, cuma bau susu beras tu yang kuat, tapi saya suka saya suka <3 hehehe

Keburukan :
1. Macam aku cakap kat perenggan kedua atas tu tadi, kesan sabun ni lain-lain. Kalau aku biase biase je. Tetap jugak jerawat aku dua tiga ketul muncul, pori pori still besar, muka still berminyak, uneven skin tone hmm :(

Oklah tu je feedback aku boleh kasi, apapun tak salah kan mencuba? rm5 je seketul sabun tu ^^ Selagi ada usaha, In sha Allah, Allah permudahkan niat kau nak muka peloles ala-ala gadis qorea hehe byebyebyebeybeyebye annyeong ppyong~

2 comments:

  1. Hehehe, aku pun dah lama pakai sabun beras ni dri tahun 2011 dan aku pernah skip sbb susah nk jumpa sabun ni.. Now aku pkai smpai skrg.. Alhamdulillah okay.. Bila awal2 pemakaian mmg laa kulit kering laa, pedih, ade naik jerawat sikit tu hormon... Kalau bole kena betul2 pndai pakai.. Sehari just sekali jee kau pakai.. Aku start balik pakai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pn ada pakai..dgn badan sekali. Rse fresh je. Berpeluh pn bdn tak berbau. Kalau pakai kt muka mula2 rasa mcm licin je muka. Lama2 macam ade bintik2 jerawat kecik naik..tp x pakai slalu pn.

      Delete