Thursday 14 May 2015

Vietnam Mask Review

Hi semuanyaaaaaaa setelah sekian lama menghilang, saya kini kembali auchakkk amboi nerd nya. Ok harini cirah nak review produk VIETNAM MASK. Asal usul produk ni dari vietnam rasanya..sbb tu nama dia cmtu. Mula-mula tu cirah survey psl produk ni. Tak banyak sangat review. So ambik risiko jugakla aku nak try bnda ni. Apa fungsi vietnam mask ni? Antaranya ialah menghilangkan blackheads and whiteheads..a.k.a hidung cactus. Aku ni mmg jenis hidung cactus la, not to brag but i don't really have acnes, but i do have blackheads n whiteheads. Tak best la kalau apply bb cream tu pastu tiba2 nampak bnda putih2 tu kat muka. tak ohsem ok. sebelum aku discover benda ni aku slalu pakai biore pore strips tu je. Tu pon nak taknak whiteheads aku kluar. Unless aku apply mixture of baking soda sblm pakai pore strip tu, barulah effective. Tapi supply baking soda aku dh habes dah, susah nak carik kat mall tak jumpa2 pastu aku ikhtiar cari pengganti pore strip iaitu jeng jeng jeng vietnam mask.. aku beli rm10 je (tak termasuk GST n postage to sarawak k hehe) Ada jugak kedai online ig yang jual rm1 each kalau beli borong..

tengok ni kecik je kan, boleh sembunyi dalam genggam tangan oke



maaf saya tidak menyediakan perkhidmatan transleyen

Dalam setiap pek pembelian, anda akan mendapat kepingan kertas sebegini. aku tak sure la brapa helai dia bagi, tunggu aku takda koje aku kira berapa helai dia bagi eh

Okay kids, cara untuk memakainya ialah :
1. Basuh area whiteheads trlbh dahulu dengan air. Terserah nak pakai air suam ke tak, aku pakai air bese je malas nak ke dapur hehe. Lpstu keringkan.
2. Calit liqid vietnam mask tu kat area yg korang nak for example kt hidung la.
3. Lps tu tekap je kertas tu kat hidung
4. Tunggu sampai kering n cabut. *psst : hati hati, bulu kat muka pun boleh tercabut kalau pakai ni tau hahhahaha lols)
5. Lps tu nak basuh hidung dgn air sejuk pun blh sbb nak tutup balik pori pori tu

RESULT PEMAKAIAN AKU : (pls jangan zoom ini)
Oh nooo malunyaaa *letak emoji monyet tutup mata* aku apply kat area T zone aku n pipi.

OVERALL REVIEW : 8/10 ^^
Kebaikan :
  • agak mudah digunakan
  • travel size so senang nak bawak pegi mana mana
  • harga agak berpatutan..somewhere between murah and mahal which is rm10
  • sangat berkesan!!!! 80% of my whiteheads are gone!!!!!!! *lompat atas katil*
Keburukan
  • bau macam ubat ubat lama yg typical tu..
  • tak semua blackhead yg kluar~ masih ada yang degil!!!
Aku baru je buat bnda ni pagi tadi. Sec time pakai dahh. Lembut je rasa muka ni takde blackheads huhu. Okaylahh sampai di sini sahaja warkah adinda. Kamsahamida for reading post aku yang agak merepek ni, Semoga berguna ^^ Annyeonggg~~

6 comments:

  1. Beb, effective x? I mean, you sure?

    ReplyDelete
    Replies
    1. YES JUST LOOK AT ALL THOSE BLACKEADS ON MY PAPER xD

      Delete
    2. Hi, kalau nak masker vietnam, olicandy atau sebarang produk kecantikan just wsp me : 012 2511994 untuk details. Saya jual murah2 jer :)

      Delete